torsdag 15 augusti 2013

Mm, badkar.

Efter en ganska dålig mammadag lämnade jag Estrid i sin pappas ömma vård ikväll. Han satte henne på ryggen med Manducan, och hon slocknade som en ängel. Själv lade jag mig i badkaret (så himla fint att vi har badkar!) och plöjde ungdomsbok i en dryg timme. Sedan fick jag sällskap i badet av Estrid en sväng (åh vad jag gillar badkaret, sa jag det?).

Både i tisdags och i går var jag ute med Estrid på kvällen, och hon blev superarg på vägen hem, så det satt så himla fint att få lämna över ansvaret ikväll. Kristoffer tentapluggar men jag ska komma ihåg att utnyttja kvällarna. När hon inte iglar fast vid bröstet, förstås.

Är utöver badkaret också lite till mig över att det funkade att bära på ryggen. Det är ju en annan sak att baxa dit henne på egen hand, nu hjälptes vi åt, men jag anar en ny värld som öppnas.
 

Inga kommentarer: