lördag 13 september 2008

And I think that dress looks nice on you


På bilden: Natt mot lördag, hemma efter sjung och mat och dans. Klockan är nästan tre på natten, och jag har tillbringat min fredag med föreläsning, bilutflykt, shopping, fika och att glömsk av tiden ramla in lite sent inför sjungningen. Som gick bra och var rolig och det är ju så värt det med kören! Jag ska inte gnöla över att det blir mycket roddande, det är ju roligt, och det är delvis min förtjänst, det är ju bara bättre.
Vi fick morotssoppa och potatiskaka med gratinerad squash och passionsfruktspannacotta och en kopp rooiboste på det, och försökte sjunga fransk kanon och hade det fint. Och så blev det släpp och dans och liveband, och så småningen slutade dj:n spela svårdansade helveten som "Hang the DJ" och "London calling" och gled över på hits av typen "Common people", och det vart slagsmålsdans och fint liv.

Paisleyklänningen har en sjukt snygg ringning i ryggen som är svår att få till när man fotar sig själv, men alltså mönstret. Den är finast i stan.

Idag är det kulturnatt och det ska inte bli så dumt det heller, som man säger.

Och så har jag accepterat att eftersom Detektivbyrån är Yann Tiersen med en touch av Värmland så är det klart att jag gillar't.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka snyggingar! och då menar jag både klänningen och bruden som bär den :)