söndag 24 februari 2013

у меня есть

Jag har:

330 ord skrivna i ett utkast.
1800 ord som ska in imorgon, 25/2.
En hel arbetsdag imorgon.
En ledig kväll som kan ägnas åt denna pro memoria.

Det kan ju gå. Men jag har varit lite stressad och haft lite dåligt samvete och inte tagit tag i det här hela helgjäveln, och egentligen har jag haft tid, så då är det svårt att inte gräma sig.

Alltså: gräm.

Men imorgon börjar sista arbetsveckan, och det gör söndagsångesten lite mildare. Det, och så att lista för sig själv att i helgen har det, trots allt: finfikats, masserats, långfrukostats, stickats nästan en hel liten fågel, loppisfyndats små kläder så att det nog nästan räcker i storlek 50, yogats, ätits scones med jordnötssmör, storhandlats, lagats linsbiffar och sojafärssås, kokats kikärter, ätits fruktsallad och morötter och ja, nu låter det ju bättre.

Bra så. Då går jag och lägger mig.

Inga kommentarer: