tisdag 19 februari 2013

Jag tar min listeria och lägger mig.

Klagade igår på den här tröttheten (gud hjälpe mig) och att jag kanske håller på att bli sjuk.
"Det kanske är listeria." sa Kristoffer. "Du åt lite chevre på rödbetorna i lördags."
"Den var ugnsvarm." sa jag. "Och jag tänkte mer typ en förkylning eller kanske influensan."

Influensan är i stigande enligt Smittskyddsinstitutet. Så här:

 

Jag jobbar på en vårdcentral. Jag sjukskriver folk för influensan. Jag har ett sänkt immunförsvar (för att kroppen inte ska fatta att Kottan är en främmande kropp och stöta ut ungen). Det är banne mig rena turen att jag inte blivit sjuk och behövt vara borta från vårdcentralen sen jag började där i höstas. Masallah och ta i trä: bara sju arbetsdagar kvar nu. Må det inte hända nu. Snälla.

Men hur som: nej, jag tror inte att det är varken listeria eller influensa. Däremot tror jag att jag ska gå och lägga mig mycket snart.

Visst kommer jag att bli lite mindre trött när jag slutar jobba? Och visst kommer jag att hinna sticka en barnvagnsmobil eller två då? Ja? Tänkte väl det. 

Inga kommentarer: