måndag 11 november 2013

Sen sist.

Åh.

Har tappat rytmen med det här skrivandet.

Nu är det i alla fall en vanlig mammaledighetsvecka igen, så vi får väl se. Just nu sover barnet och mannen. Jag väntar på att när som helst få höra barnet, men ta i trä, stilla ännu.

Amningskursen? Måste komma igång med att skriva det där PM:et, och göra en powerpoint. Leker med tanken att inte, jag behöver ju inte poängen, men vad fanken. Så mycket jobb är det inte. Egentligen.

Skrivarkursen? Var fint. Ett så snällt sammanhang. Att man kan få vara en skrivande människa fast det är få tecken som kommer ur tangentbordet. Och vi har ett nytt datum till våren.

Att vara från barnet? Både och, förstås. Funkade bättre för Kristoffer (och kanske Estrid) än förra gången. Och vi lyckades också göra en familjeutflykt till Stockholm, med vegobuffé och allt.

Stickningen? Har stickat en snygg mössa där det blott fattas en knapp, och så något nästan klart som nog får bli julklappar. Jobbar nu på en vit kofta till Estrid.

Vad jag borde gjort den här stunden vid datorn (i stället för att surfa tygblöjor och lite bloggar och annat grums):
- skrivit CV
- mailat mina referenser
- bokat julbiljetter
- skrivit amnings-pm
alternativ:
- gått och lagt mig i bättre tid.
- yogat

Inga kommentarer: