onsdag 4 juni 2008

Juni, fjärde, tvåtusenåtta.

Lite lite internet. Inte så att jag sätter mig och surfar och jämför datorer och beställer en. Det kommer.

Tre dagar på akuten nu. Det är skojigt. Jag får dock inget grepp om vad som är mina arbetsuppgifter, egentligen. Som tur är har jag ett bra tag kvar att gå dubbelt.

En rolig detalj är vad man får göra som undersköterska (jag får till exempel inte sätta id-band på patienter!) och vad man får göra som läkarkandidat (jamen nu har du väl satt ett par perifera venkatetrar, nu klarar du det själv). Undersköterskevarianten är förstås patientsäkrare. Men det är onekligen lustigt att över en helg ha blivit Mindre Betrodd.

Vad övrigt är? Inte mycket. Jag följer den där serien om den fina dirigenten som startar en kör på en engelsk pojkskola med största förtjusning. Brittisk engelska och gosskör och den är som klippt och skuren för mig, faktiskt.

Och så läser jag Margareta Strömstedts "Natten då de hängde Ruth Ellis" och den är helt ljuvlig och jag är riktigt glad att jag äger boken, den har enorm omläsningsfaktor.

Samt: Yes please Markus come to me! Markus Krunegårds soloskiva, Markusevangeliet, är grejen hela dagen. Crescendona. Texterna. Syntarna. Rösten hans.

Inga kommentarer: