söndag 27 januari 2013

Dagens i-lands.

Älskar mat i ugn. Lasagne, potatisgratäng, potatisklyftor. Nom. Blir magiskt gott medan man ställer klockan och gör något annat en halvtimme innan maten, och dessutom hinner förtränga en aning att det var man själv som lagade den...

Hatar att diska ugnsformar. Sjukt tråkigt. Jag kan låta formen stå i vatten i dagar medan jag försöker övertala mig själv om att det bara är bra, den blir lättare att diska när jag väl gör det, men det behöver jag väl inte göra riktigt riktigt än, eller hur?

Tyvärr kommer dessa två företeelser tillsammans...

2 kommentarer:

stina sa...

Säger bara diskmaskin. Mmm... åh denna livskvalitetsförhöjare, how I love it.

Karin sa...

Jag och Kristoffer är ju såna miljömuppar att när vi hade diskmaskin i Växjö använde vi den max ett halvdussin gånger. Vi fyllde den inte på rimlig tid på två personer, och då är det ju miljövänligare att diska för hand...

Nåja, snart kommer den halvautomatiska sambodiskmaskinen hem. Hehe.