lördag 12 januari 2013

Hej helg.




Hej hej, här sitter jag i soffan och firar helg med att måla naglarna med födelsedagsnagellacket. (Jag har lite bristande övning när det gäller nagellacksmålning, men vad fanken, bättre och bättre!) Nagellack är frihetskänsla eftersom jag inte får ha det på jobbet, det är vårdhygieniskt förkastligt.
(Jag planerar för en föräldraledighet med stora mängder nagellack. Jaja, jag vet, man sitter inte och målar naglarna hela dagarna som föräldraledig, men ibland sover barnet, det har jag hört och det tänker jag minsann tro på. Samt att man emellanåt kan lämpa över barnet på dess far. Så det så.)

Den här helgen har jag nästan inga planer. Kristoffer har tentavecka och ska vara hemma och plugga. Igår stal jag honom för Sound of Music, så idag ska jag ge honom studiero. Man får se hur det går.

Jag tänker: liten loppistur till Sirius. En liten tur på stan för att kika efter halva reapriset. Simning 1 km. En semla för att jämna ut det. Och så ska jag läsa! Jag har äntligen böcker hemma som jag är pepp på:
- "Margot" av Bengt Ohlson är jag nästan halvvägs i. Den är förtjusande, den är Bengt Ohlson när han är som bäst - när han är ömsint mot människorna. Margot Wallström framstår som tredimensionell och sympatisk.
- "The fault in our stars" av John Green beställde jag när mitt Bokiapresentkort nästan gått ut. Bokia finns inte i Uppsala men väl på nätet, och numera kan man betala med presentkort. Jag är lite rädd för boken - jag har stora förväntningar, jag har läst mycket bra och idén gillar jag mycket, men egentligen tyckte jag inte så värst mycket om "Looking for Alaska", och exempelsvis "Jellicoe road" (annan författare men ändå) var en sönderhajpad skitbok som jag inte orkade läsa ut. Man får väl se. Boken är om inte annat snygg, och jag gav upp hoppet om att biblioteket skulle köpa in den.
- "Ett hus utan speglar" av Mårten Sandén. Verkar lagom läskig för ett vuxet harhjärta som mitt.

Nu ska jag prova om nagellacket tål lite diskvatten. Rafflande!

1 kommentar:

stina sa...

Noooo. Jag gillade Jellicoe Road mycket! Fast jag tror den blev allra bäst mot slutet.
Looking for Alaska tyckte jag inte heller var fantastisk, och The fault in our stars var bra men inte så superlativbra som vissa bloggare fått det till.

Ett hus utan speglar är en liten pärla. Åååh. Jag gillar den mycket mer än vad alla 12-13-åringar jag försöker prångla den på gör.