torsdag 17 januari 2013

Good girl, bad girl.

Å ena sidan: denna gravida kvinna cyklar 2,5 km på mindre än 15 minuter, inklusive snöfall, snömodd och upplåsande + låsande av cykel. Varje morgon. Liten ryggdunk för det, så här i vecka 30. (Har också slutat skämmas för att jag går i uppförsbackarna på hemvägen.)

Å andra sidan: jag har inläsningsdag imorgon. Inläsningsdag = SOVMORGON. Jag tänker inte slira ut på cykeln förrän det ljusnat, om ens det.
Min handledare frågade mig idag vad jag tänkt läsa på imorgon.
"Ehm." sa jag. "Eh, ja, det har jag väl liksom inte bestämt än."

Jag skrev AT-tentan i november. Jag fick tillbaks den godkänd strax innan jul. Jag ska visserligen ständigt lära mig saker på mitt jobb, tills jag går i pension i princip (jävla jobb jag valt) men... Just nu? Haha. Låt oss säga så här: öppnar jag någon tyngre medicinsk litteratur än Läkartidningen i morgon blir ingen mer förvånad än jag.


Har för övrigt skaffat mig ett jobbmotto, genom att lyssna på musik på bussen. Jag hittade Markus Krunegård och blev lite nostalgisk i största allmänhet, och sen hittade jag "Ibland gör man rätt, ibland gör man fel" och vad fan. Lev med det.

Därmed inte sagt att jag inte ska försöka göra rätt varje gång, men det kommer ju inte hända. Lev med det.

Jag vet att det inte är vad man vill tänka när man går till doktorn men det är rätt tröstande, faktiskt. 

Inga kommentarer: