fredag 25 januari 2013

Pjatnitza.

Hej, nu är det helg! Jag har inte målat naglarna men jag har klämt ett drygt hekto lösgodis, det gills också helt enkelt.

Och så köpte jag Amelia i ett lite lustigt försök att unna mig något annat än socker. Eh, ja, artiklarna var ju... Äsch, ämnena var väl inte så illa. Utförandet var lite sisådär. Och sedan: skönhetsspecial och mode och kom och köp och allt jag ville var att ha något att slöläsa i pappersform. Men jag skäms för att jag gett pengar till den där dyngan...
(Om jag nu tycker att det är bättre med Tjechov och Szymborska, varför är jag då trött och gnällig och fastnar på Familjeliv, eller nu pappersversionen Amelia, i stället? Va? Skärp mig.)

Har lånat lite nya ungdomsböcker (hurra!) och kan sedan förra bokinlägget konstatera:
- "Margot" - Ja, ja, ja. Läs den. Bra på alla sätt och vis man kan tänka sig.
- "The fault in our stars" är liksom lite... mycket. Jag läser ett kapitel i taget och är knappt halvvägs än. Tycker att både Hazel och Gus är ganska jobbiga. Visserligen trovärdiga lite klipska tonåringar, men vad fan. Men jag kommer ju att läsa ut den, frågan är bara när.
- "Ett hus utan speglar" kändes lite väl... tillrättalagd, allt löstes så bra, vad fan. Å andra sidan: den är ju tänkt till typ 11åringar. Klart att den kan få vara lite tillrättalagd. (Som sagt, ta tag i farbror Tjechov...)

Jag försökte lägga in en räknare för barnungen men blogger ville inte, men: 67 dagar kvar till beräknad förlossning. Dags att lägga på ett kol med vagn och spjälsäng och bärsjal och vad man nu mer kan behöva. Och att sätta lite fart på stickningen min...

(Väntar dock med vagn och spjälsäng etc till Kristoffer kommer hem, orka fatta beslut själv. Jag kollar läget på Blocket och ringar in ungefär vad jag vill ha. Tröstar mig med att om Kottan skulle födas nu kommer vi hamna länge nog på neonatalen för att Kristoffer ska hinna handla det viktigaste innan vi kommer hem.)

Inga kommentarer: