måndag 28 januari 2013

Vecka 30+6

Och magen syns. Både i den stora snusmumrikskappan (ett loppisfynd från innan jag ens hade en tanke på graviditet som kommit Mycket Väl till pass) och i bussarongen. Patienterna har börjat fråga när det är dags, men det har de inte vågat förrän senaste veckan. Mycket väluppfostrade patienter, faktiskt, som inte chansat, utan väntat tills det inte var snack om saken.

I kappan vet jag inte riktigt, kanske bidrog det att det var när jag köpte knappar till bebiskoftan. Jag är färdig med Kottans första stickade plagg, och idag sydde jag till och med i alla knapparna. Den blev som jag tänkt mig. Bild kommer!
(Om man vill köpa knappar i Uppsala: Tygcentrum! Ljuvligt gammaldags knappskåp med stort sortiment och en mycket trevlig butiksinnehavare, och inte orimligt dyrt heller. Om någon funderade på knappköp här i trakten.)

För övrigt kan det noteras att jag fortfarande har samma bussarongstorlek som innan graviditeten. Rymliga är de i alla fall, landstingskläderna.
(Däremot har jag mammabyxor. Mycket skönt.)

Annars, graviditetsmässigt? Det sparkas. Jag har sorterat bebiskläderna vi fått av min syster och tänker att det kommer vi långt på (men lite fler kanske inte vore fel). Foglossningen har stannat av, tack Gud, och stör mig inte alls så länge jag inte går för fort. Jag sover gott. Nackdelarna är att jag går in i saker med magen och känner mig som en säl (särskilt när jag provade att yoga för första gången på några veckor. My god, det är en mage i vägen i solhälsningen). I sammanhanget verkar det som jag dragit en vinstlott, måste jag säga.

Det känns fortfarande helt galet och osannolikt att det ska komma en bebis. Jag kan köpa att det ska bli en förlossning, men sen. En bebis. Som ska följa med hem.
Och det är väl mer för den sakens skull det börjar bli dags att köpa spjälsäng barnvagn et cetera. För att fatta....

Inga kommentarer: