tisdag 29 januari 2013

Sockar till Kottan.

Jag hittar inte kameran, så här blir det ingen estetisk bildserie på koftan. I stället: en konstig mobilbild på plagg två till ungen, som är ett par spiralsockar. De är nog alldeles för stora, och kommer vara lagom mitt i sommaren, men med tanke på den svenska sommaren kanske de kan komma väl till pass ändå. Garnet är restgarner som inte riktigt räckte men det blev rätt fint ändå, tycker jag. När man kommer in i det går den där spiralresåren bra fort. 

Det nya projektet, sedan någon timme, är tossor som ska matcha koftan, enligt det här mönstret. Det går rätt fort så här långt, ta i trä. Det kanske får bli bild på mitt lilla matchande set sen istället. :)


(Nu mot sängen, eftersom jag och min sömnhybris vaknade varannan timme under den gångna natten. Håhåjaja. Hoppas det var en engångsföreteelse.)

Inga kommentarer: