torsdag 7 mars 2013

Dag som denna:

- Mycket skönt att vara ledig och sätta sig i solen i Botaniska trädgården en stund, med ungdomsbok och stickning.
- Har sorterat i köksskåpen, och om man omflyttar lite kommer de fina loppisfynden vara nära till hands, och dessutom kommer det finnas plats för lite fler fina loppisfynd.
- Lagade god lunch (och gjorde matlådor)
- Har gjort små loppisfynd (dock ej glas/porslin): pocketböcker, knappar, en liten sysax.
- Har, och det här vill jag ha guldstjärnor för, cyklat till IKEA, valt en sängjävel, köpt denna samt ett antal saker till ungen (tvättlappar, påslakan, mobil och annat spännande), cyklat hem. Efter 3½ år tillsammans på 105 cm kommer Kristoffer och jag alltså ligga och vinka till varandra på 160 friska cm. (Eller ligga som en klump i mitten av dessa centimeter...)
- Ramlade på väg ut i solen och slog i svanskotan (men bröt inga handleder och det är jag faktiskt tacksam för, måttligt rolig tanke att inleda sin föräldrakarriär med underarmsgips). Vaggade således runt mellan sängarna på IKEA som en höggravid anka. Tycker ganska synd om mig, men tyckte ännu mer synd om mig på vägen hem från IKEA.

Sammanräknat ger jag ändå dagen ett gott betyg. Nu mot sista natten i gamla sängen!

Inga kommentarer: