tisdag 5 mars 2013

Grönsåpa.

Denna gravida förkylda kvinna har idag städat ur ugnen med grönsåpa, och skrubbat bort fläckar på ugnsglaset som verkade permanenta vid första anblicken. Samt sorterat badrumsskåpet och slängt femtio gamla fönsterkuvert (varför varför varför är kuvert inte papper? varför ska de ha det där satans fönstret och limmet som gör att det blir brännbart? va?) (och så ska jag aldrig mer ge pengar till flera olika välgörenhetsorganisationer parallellt i något försök att sprida mina gracer, för man får så fruktansvärt mycket tiggarbrev sen) och kokat grönsakssoppa och plockat plockat och läst om utgrävningen av Troja.

Och ätit pistagechoklad och chokladglass och målat naglarna knallröda och läst ut en ungdomsbok (Myrstacken av Jenny Valentine - bra och rekommenderad.)

Jag är lite rädd för detta att bara vara hemma och vänta på bebis. Konflikten mellan slöheten (hur många varv kan man göra på internet?) och prestationen (sa jag att ugnsluckan är ren, väldigt ren?). Jag mår inte bra av att göra för lite, men just nu skyller jag stenhårt på den här förkylningen, att jag kommer att öka takten alldeles strax, bara jag slutar snörvla så. Alldeles strax ska jag börja yoga varje dag (men nej, man  måste inte yoga när man inte kan andas genom näsan) och komma iväg och simma och gå på loppis och gå i tropiska växthuset. Alldeles strax.

Men det är ju lite tröttsamt att jag har så svårt för alla mellanlägen, att det antingen är full kareta med kvällskurs och kör och träning och pendling, eller att det är oro för att bli helt förslöad och förslappad och deprimerad och arg. Att jag måste ursäkta mig själv, lista allt nyttigt jag gjort och brasklappa med förkylningen istället för att bara låta det vara ett par dagar med virus och gravidmage och långsamhet.

Grattis bloggen, det här kan jag nog utlova mer av framöver... :P
 

Inga kommentarer: