måndag 18 mars 2013

Filt

Vardagsrummet luktar våt ull. Jag har stickat klart den lila filten, och den  ligger utbredd på en handduk på golvet och torkar. Det fattas en trådfästning eller två, men det är också allt. Jag är mycket nöjd. Jag ska ta bilder till Ravelry, så då ska jag skryta här också.

Skryt 2: har simmat 1 km idag på lite drygt 30 minuter. Är egentligen bara kanske 5 minuter långsammare nu än som integravid. Tänker inte se det som att jag är långsam som ickegravid, utan som en liten ryggdunk i vecka 38 (39 imorgon).

För övrigt har jag läst ut "I Wienerwald står träden kvar" (som inte varit ett lika långdraget projekt som den lila filten, men nästan) idag. Det finns väldigt mycket i den svenska historien som man inte kan vara särskilt stolt över, oavsett hur neutrala vi var under andra världskriget. Det finns också mycket som går igen i hur det talas om invandrare nu och i hur man pratade om judar på 30-talet.
Det är en bok att rekommendera, även om det tog mig två veckor att läsa den. (Jag tror inte att den förlorade så mycket på "lite i taget").


Inga kommentarer: