onsdag 24 april 2013

Blåbärssmak.

Jag äter blåbärschoklad, Lindts "Blueberry intense" och minns hur Kristoffer brukade ha med sig en kaka av den nästan jämt i början när vi träffades. Jag fick till slut säga att det är klart att jag blir glad, men riktigt hur mycket choklad som helst är varken bra för min kropp eller din plånbok. Men det var fint, då, och jag blir lite extra glad av chokladen (som dessutom är god).

Chokladen är ett tröstköp efter ett lite småtrist besked idag, angående boende. Det värsta som händer är flytt till större lägenhet men bort från centrum, och det är ju inte så farligt egentligen, men flytta? Det har gått två år sen vi flyttade hit men jag minns väldigt tydligt: jag vill aldrig mer flytta. Alla dessa lådor, allt packande, fy bövlar.
Men å andra sidan, förr eller senare vore det skönt med mer plats. Med plats för leksaker och barngrejer och ja, kanske till och med ett barnrum. Och den här lägenheten kommer ju hur som inte få ett extra rum, och då måste man flytta, och om det blir lite snarare än jag tänkt mig är det inte hela världen. Egentligen.

Och den glada nyheten är att jag har lyckats hålla mig till en ruta choklad. Jag har nypt i post-gravidmagen och deklarerat lite skärpning med maten, eller framförallt godiset. På helgen får man, annars inte, är huvudregeln, och resultatet är i alla fall att det snarare blir en ruta mörk choklad än ett hekto lösgodis. Och idag, idag behövde jag faktiskt lite choklad. Så det så.

Inga kommentarer: