onsdag 17 april 2013

Onsdag

Kristoffer är och sjunger bas, och jag vet ju inte riktigt när jag kommer tillbaks till kören, eller om. Det finns fler altar än basar, om man säger.

Men det är inte så synd om mig. Bebis på magen, har ätit en bit mörk choklad med citron och ingefära (mycket god!) och två chokladägg från Anthon Berg (mmm, chokladägg), samt har begått jordgubbspremiär, fast de var från Spanien, men äsch, man får. Slösurfar lite, läser lite i "Den bruna maten" som jag lånat på biblioteket.

Läser här och där på nätet om hur man blir mycket jämställdare av att flaskmata, eller inte, och tänker att det handlar väl inte bara om mat att bygga en relation till ett barn, och att det är kort tid det handlar om, som hon behöver amma så här ofta. Vi ska testa med utpumpad mjölk också, tänker jag, men det är väl inte så förtvivlat bråttom med det?


Inga kommentarer: