torsdag 18 april 2013

Smatter mot fönsterrutan.

Det ösregnar, och det är skönt att inte vara tvungen att gå ut men jag har ju ett paket att hämta på Ica Väst, som är en alldeles lagom barnvagnspromenad bort men i det här vädret? Verkligen?

Så just nu låter jag barnet sova i bärsjalen och använder mina fria händer till tangentbordet (och inte till lunchdisken...) och tänker att när hon vaknat, ätit, bytt blöja och ätit igen, då kanske det slutat regna.

Annars läser jag "Happy, happy" om skilsmässor och förstår inte alls att det blev en sån debatt om den då för två år sedan. Det kan vara rätt och bra och befriande med en skilsmässa för de vuxna, och det kan vara det minst dåliga alternativet för eventuella barn. Ja? Jag trodde att det var den allmänna meningen, att det snarare var avvikande att inte acceptera skilsmässa på några som helst villkor.
(Och om man ska tolka boken som att alla skilsmässor är källa till lycka och glädje, då läser man den som fan läser bibeln. Faktiskt.)

(Så här långt går det utmärkt att läsa och amma, mycket bra grej, det uppskattar jag.)

Fick reklam om abbonemang på stadsteatern i eposten idag också. Nä nä. Inte riktigt läge. Och ja, vi måste ut och hämta paket sen, oavsett regnnivå, så man inte blir helt klaustrofobisk...

Inga kommentarer: