lördag 19 oktober 2013

Bebiskläder (ja, en öppen dörr)

Har just nu lagt bud på väldigt många byxor i storlek 74 på Tradera (lite bodies har vi, men inga byxor). Nästan samtliga återfinns i kategorin "pojk". Eftersom de inte är vita (sjukt opraktiskt?) eller rosa (helst cerise) är de alltså "pojk". Utom ett par gula i kategorin "unisex", och jag vet inte om det är bra eller dåligt att den kategorin finns över huvud taget? Bättre än inget, men egentligen tänker jag att 74 per definition är unisex, typ. Liten bebis, inte Pojke/Flicka.

Och också: varför finns det så satans mycket jeans till bebisar? När man mest ligger nästan jämt, hur skönt kan det vara i ett par jeans? Och när man väl ålar eller kryper, då är det ändå bara hindrande?
(Dessutom, för min del: jag har börjat undvika mina jeanskjolar eftersom de är obekväma(re än de andra) under selen/sjalen. Klart att hon som är i den inte ska behöva ha hårda/skaviga saker.)

Tänker ha den här ungen i grön plysch tills hon börjar fråga efter annat.

2 kommentarer:

motvalls sa...

Vi har fått inte mindre än två par jeans i present till nya bebben. Som nog dessvärre förblir oanvända. Därtill har vi fått ärva åtminstone 10 par jeans i olika storlekar å 10 par andra byxor i grovt tyg med stora fickor på sidorna (har bara ärvt från pojkbebisar nu). Jag är oerhört tacksam för att vi får/ärver så mycket men det är uppenbart att vi har olika smak å bild av vad barn som inte kryper/går utomhus behöver. Själv föredrar jag byxor i leggingsmodell, strumpbyxor med inbyggd fot eller velourmjukisar. Av de ärvda jeansen behåller vi två av de allra rymligaste å mjukaste.

Karin sa...

Vi har också ett gäng jeans och manchesterbyxor som vi ärvt -och man uppskattar ju tanken. Men tar något mjukare ur lådan varje gång. Leggings gillar jag också, men strumpbyxor blir mest till klänning - och då glipar det bara?

Och de där stora fickorna är ju ett eget ämne: vad fan ska bebisen ha i dem, liksom?