tisdag 1 oktober 2013

Feber

Idag köpte Kristoffer en termometer. Estrid har sovit dåligt de senaste nätterna, och varit lite snuvig om dagarna. Kristoffer har sagt "hon känns varm" och jag har sagt "äsch då" ett par gånger (men hon har fått två Alvedon också, ändå). Idag har hon varit trött och vi har burit runt henne i bärsjal och sele, och under dagens andra promenad tyckte till och med jag att hon var lite varm. 

38,6. Hej, jag är årets mamma, som dragit runt min febriga unge på promenader och till tvättstugan och allt. Men till mitt försvar vill jag säga att hon är varm mot mig och att hon sovit fint där. 

Termometer  ja: egentligen spelar det ju ingen större roll. Lite varm men glad - skit i det, ingen åtgärd. Varm och besvärad  - paracetamol. Mycket varm och påverkad (snabbandad, dricker/kissar dåligt, dålig kontakt) - sjukvården. Siffran är ju strunt samma. Egentligen. 

Och hon är ju bara varm och trött, ungen. Ska sluta känna mig som Dålig Mamma. Bra att inte vara nojig, ju!

Inga kommentarer: