onsdag 5 februari 2014

100 dagar med ett lyckligt ögonblick

Hittade via en kompis på Instagram det här: #100happydays
Can you be happy for 100 days in a row? frågar sidan, och jag tänker "nej, fan, och det är inte en rimlig idé". Sedan läser jag, och det menas inte att man ska vara lycklig 100 dagar i sträck, utan att man 100 dagar i sträck ska ta kort på något som gör en glad. Alltså att man ska ta en glad stund under dagen och dokumentera den.

Jag vill inte riktigt fylla mitt instagramkonto med blommor och bebisbilder - eller, det gör jag ju ändå, men jag vill inte känna mig tvingad till det. Däremot kan jag absolut notera något som gör mig glad varje dag. Det passar ganska bra: slutet av föräldraledigheten är inom synhåll (knappt 2 månader!), och jag vill ta vara på de här dagarna.

Så jag gör så här: i text, för att trimma formuleringsförmågan lite, och här på bloggen. Idyllfobiker är varnade. Om det dessutom innebär att jag bloggar lite oftare, så mycket bättre. 

Inga kommentarer: