lördag 15 februari 2014

#11

Rosa ögonskugga och rutiga strumpbyxor. Att faktiskt känna sig lite piffig.



Har nämligen stora stora klädtråken annars: har förutom ett grönt linne exakt samma kläder som förrförra vintern (förra vinter = gravid = helt i trikå), minus allt som inte är amningskompatibelt. Å ena sidan bra, det är ett vansinnigt konsumtionstempo - men å andra sidan känns det trist. Har alltid samma: svart kjol/jeanskjol/manchesterkjol + baslinne (ibland t-shirt för att spexa till det...) + kofta. Det var inte lika tjatigt när jag slängde in t-shirts med skojiga tryck (men de har för snäv urringning för att man ska komma åt amningsbehån) samt klänning (funkar också dåligt). Jag tycker att folk som vill sluta amma för att ha klänning har rätt wacko prioriteringar. Men jag saknar kanske mina klänningar lite. Och jag vet inte, att känna mig skojigt klädd.

Rosa ögonskugga kanske är en del av lösningen. 

Inga kommentarer: