måndag 17 februari 2014

#13

Dagens? Först började Estrid peka, med ett mycket litet pekfinger, så snart hon vaknade på morgonen. Mycket gulligt. Försöker dock att samla på glädjeämnen som inte är relaterade till mitt barn, också, och det var ju en Estrid igår...


Sedan, när jag slängde sopor vid 9-tiden, tänkte jag att dagens blir lätt: sol från klarblå himmel. Och framåt förmiddagen gick jag ut på en långpromenad med sovunge i selen och grönt i åkrarna och den där blå himlen.

Men något annat:

Idag fick jag brev från Socialstyrelsen, innehållandes bevis på att jag numera är legitimerad. Nästan 10 år efter att jag började på läkarprogrammet, 4 år efter examen (redan 4 år!). Funderar nu på om jag ska bli en sån som skriver

/Karin Bengtsson
leg läk


i alla möjliga och omöjliga sammanhang.

Nä, eller hur? Det är ju jävligt odrägligt.

Men det är roligt att jag är legitimerad nu!

Inga kommentarer: