onsdag 15 oktober 2008

Femtonde

Vårterminen 2009

Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. UU-08606 - Rysk litteraturhistoria I 7,5hp Kvällstid,
Normal undervisning, Kvartsfart (25%), Fristående kurs,
Uppsala universitet, Uppsala
2. UU-08613 - Praktisk ryska: grundkurs 15hp Kvällstid,
Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Uppsala universitet, Uppsala
3. UU-09601 - Money and Time 7,5hp Dagtid,
Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Uppsala universitet, Uppsala



Kolla kolla kolla ettan! Om den är på onsdagar så dör jag. Eller så ber jag kören byta dag. Det är ju den perfekta kursen! Jag vill ha den.

Dessutom tänkte jag lägga till antingen
"Världens tillstånd och individens ansvar: att leva inför andras lidande" eller "Livsfilosofi och det moderna samhället", men det är båda kurser som man får läsa om man kommer till uppropet och frågar snällt, så de får inte plats i min ansökan.

Och nej, jag ska läsa termin tio, öronnäsahals. Det här är bara lite guldkant på tillvaron. Åh, ryska...


Om du som läser det här läser till läkare i Uppsala, klicka här för att ta ställning för papperslösas rätt till vård.
Om du bor i Uppsala läns landsting över huvud taget kan du använda samma länk med lite modifikationer.

1 kommentar:

stina sa...

Jag var så sent ute att det inte blev nåt. :P
Däremot var jag sjukt sugen på Norrländsk litteratur på distans från Umeå universitet. Bara det att det visst var irl-träffar också, sydligaste orten Ö-vik. Heh.